Статистика сайту

Создание сайтов

Головна Уроки Математика Таблиця множення числа 9. Розв’язування задач і виразів. Знаходження периметра трикутника

Таблиця множення числа 9. Розв’язування задач і виразів. Знаходження периметра трикутника

Мета: повторити прийом складання таблиці множення, формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на основі знань таблиці множення, закріпити вміння знаходити периметр трикутника.
Обладнання: таблиця множення, малюнки і схеми.

Хід уроку

  1.  Організація класу:
    Вірш: Пролунав дзвінок веселий,
    Дружно всіх він кличе в клас.
    Стали , дітки . всі рівненько,
    Посміхнулися гарненько.
    Настрій на урок взяли
    Працювати почали
    Цікаві дії на уроці
    Пропоную я для вас.
  2.  Контроль і корекція знань учнів.
    1.    Бесіда з класом.
    -    Сьогодні на урок завітали мешканці селища Простоквашино (слайд-фото). Назвіть кого ви впізнали?
  3. Усна лічба (слайд-фото листоноші Пєчкіна).
    - Пєчкін завжди знає всі новини, він працює на пошті. Його основна робота, щоб всі листи потрапили до своїх адрес. Ми теж спробуємо розкласти ланцюжок листів, щоб вони потрапили в поштові скриньки (див. додаток 1).
    - Молодці! Швидко і правильно обчислити ланцюжки нам допомогла … (таблиця множення).
  4. Каліграфічна хвилинка.
        Запишемо цифри поштової скриньки номер 49.
        4    9
        - Які двоцифрові числа можна записати цифрами?
        - Назвіть сусідів чисел 49, 94?
        - На скільки одиниць число 94 більше ніж 49?

4. Математичний диктант (слайд-фото пес Шарик).
    - Вірний друг, охоронець оселі, пес Шарик вміє приймати самостійні рішення. Давайте йому доведемо, що ми теж вміємо самостійно працювати. Шарик нам задачу, а ми йому відповідь.
    а) ворон живе 70 років, а горобець у 7 разів менше. Скільки років живе горобець?
    б) синиця відкладає в гніздо 10 яєць, а дятел 5. У скільки разів синичка відкладає більше яєць?
    в) маса зайця 3 кг, а маса вовка 27 кг. На скільки кг заєць легший за вовка?  
    г) дятел 6 годин короїдів поїдав, по 8 шт. щогодини. Скільки знищив дятел шкідників?
    д) у бобра 4 лапи, а скільки всього лап в його родині, якщо їх 8 бобрів?
    е) корова Мурка вранці з’їдає 24 кг силосу, а ввечері – у 3 рази менше. Скільки кг силосу з’їдає Мурка ввечері?
Перевірка (10, 2, 24, 48, 32, 8).
Додаткові питання: назвіть компоненти дії множення? Як знайти невідомий множник?
Оцінювання.

5. Самостійна робота.
    - Правила, які ми повторили допоможуть виконати самостійну роботу. Хто з вас швидко рахує і правильно розв’язує рівняння і вирази? Давайте перевіримо.
    Х * 8 = 72            6 * У = 48
    72 : 8 + 7 * 3 =
    40 – 36 : 6 : 2 =
    64 : (80 - 72) =
Перевірка. Оцінювання.
Висновок: що допомогло швидко і правильно виконати завдання? (таблиця множення і ділення).

6. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми і мети уроку (слайд-фото кіт Матроскін).
- У Матроскіна в хаті все впорядковано. Він пропанує нам скласти таблицю множення числа 9.

2. Складання таблиці множення числа 9. Робота над таблицею.
    - Назвіть перший множник кожного прикладу. Назвіть другий множник. Прочитайте добутки. Яка закономірність існує в таблиці?
    - Знайдіть суму цифр кожного добутку. Що ви помітили? Зробіть висновок. (9)
    - Зверніть увагу на кількість десятків у кожному добутку. На кількість одиниць. Що ви помітили? Зробіть висновок. (Десятки збільшуються на 1, а одиниці зменшуються на 1)

  1. Гра «Довідкове бюро» (слайд-фото галченя Куркуша).
        - Розумна пташка принесла нам додаткову інформацію про таблицю множення числа 9. Множити на 9 можна на пальцях. (додаток №2)
        - Діти, скажіть Матроскіну і Каркуші висновок: для чого ми складаємо і вивчаємо таблицю множення числа 9?
        Висновок: правильно і швидко обчислювати приклади і задачі.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Закріпимо наші вміння обчислювати вирази за допомогою таблиці множення.
    Стр.59,  №389.
    Подібні вирази будуть у домашньому завданні №394.
    - Що допоможе правильно і швидко обчислити вирази? (таблиця множення)

2. Розв’язування задач (слайд-фото дядя Федір).
    Стр.59, №391.
    а) аналіз задачі:
    - Скільки індичок у господарстві? Що сказано про масу індички?
    - Скільки гусей у господарстві? Що сказано про масу гуски?
    - Про що запитується в задачі? Чи можемо відповісти на питання задачі? Чому?
    - Якщо відомо, що індичка важить 9 кг, а їх 8 шт., то про що дізнаємось за цими даними? Якою дією?
    - Якщо відомо, що гуска важить 6 кг, а їх 3 шт., то про що дізнаємось за цими  даними? Якою дією?
    - Якщо відома маса 8 індичок і 3 гусок, то про що дізнаємось за цими даними? Якою дією?
    - Тож скільки дій в задачі? Складемо план розв’язання задачі.
    1. Яка маса 8 індичок?
    2. Яка маса 6 гусок?
    3. Яка маса птахів разом?
Розв’яжіть задачу, запишіть відповідь.
Перевірка.
Висновок: правильно дії в задачі допомогла таблиця множення.

3. Робота з геометричним матеріалом.
    Робота в групах. (клас поділено на 4 групи)
    - Дядя Федір вирощує городину. Він заклав 4 ділянки в городі і просить вас допомогти обчислити периметр ділянок. (кожна група отримує конверт із завданням)
Перевірка.
Висновок: як знайти периметр трикутника? Для чого треба вміти знаходити периметр геометричних фігур? Подібна задача у домашньому завданні №392.

V. Підсумок уроку.
- Знайдіть закономірність і вставте пропущені числа
18, 27, 36, …, 54, …, …, …
- Які завдання зацікавили вас на уроці?
- Що треба обов’язково знати, щоб правильно і швидко обчислювати приклади і задачі?

Домашнє завдання
Ст. 59, №394, 392.
Таблиця множення числа 9 напам’ять.