Статистика сайту

Создание сайтов

Головна Уроки Українська мова Повторення вивченого про слова - дії предметів. Систематизація і узагальнення знань, умінь учнів про слова - дії

Повторення вивченого про слова - дії предметів. Систематизація і узагальнення знань, умінь учнів про слова - дії

Мета: узагальнити знання учнів про дієслова; формувати вміння ставити    питання до дієслів, добирати протилежні за значенням слова;  розвивати    збагачення мовлення дієсловами;
виховувати мовну культуру.

Хід уроку

  1.  Організація класу :
    Вірш: Станьте діти всі рівненько
               Посміхніться всі гарненько
               Посміхніться ви до мене
               Посміхнися сам до себе
               Привітайся « Добрий день»!
  2.  Актуалізація  опорних знань учнів.
    1.    Відгадати загадки ( малюнки).
    А)  Сходить, піднімається, гріє , заходить – « сонечко»;
    Б)  Біжить, шумить , переливається, дзюрчить – « струмочок»;
    В) Падає, кружляє, лягає – « сніг»;
    Г) Щебече, виспівує, заливається – « соловей»;
    Д) Гарчить, гавкає, кусає – « собака»;
          - До якої частини мови належить слова, які допомогли впізнати « слова – предмети» ?
          -  На які питання відповідають дієслова?
          -   Яким членом речення виступають дієслова?
  3. Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
        А)  - який  спільний звук  у словах  відгадках ви чуєте?
         - якою буквою його позначаємо на письмі?

 Б)  - утворіть словосполучення:
        Сніг ( який ?) …
        Сніг ( що зробив ?) …
 - З утворених словосполучень скласти і записати речення за схемою:

-    Підкресліть головні слова.
-    Яка частина  мови підмет?
-    Яка частина мови присудок?

3.Самостійна робота (картки).
     Списати речення, підкреслити « слова - дії»
1.В. Вночі у лісі настає тиша. Тільки іноді кричить сова. Нічний жук шелестить травичкою.
2.В. Низько пливуть над лісом сірі хмари. Сиплеться на землю білий сніг. Хуртовина лякає диких тварин.
ІІІ. Фізхвилинка.

IV. Основна частина  уроку.
1.    Робота в парах (картки)
    Доберіть протилежні слова:
    стоїть            купує
    сміється        зустрічає
    спить            сумує

  1.  Робота з підручником
        Вправа 33, сторінка 19 (завдання 2)
        Коментоване письмо
  2.  Групова робота.
    А) Гра «Зміни одним словом – слово означає дію предмета»
        Бити байдики;
        Заливатися сміхом;
        Туман в голові;
        Зарубати на носі;
        На вус намотувати.        
          Б) Гра «Естафета» до слова предмета доберіть його дію (перемагає команда, яка запише більше дієслів)
        Соловей…
        Собака…
        Сонечко…
        Сніг…

V. Підсумок уроку
- про які слова ми говорили на уроці, на які питання вони відповідають?
- гра «Впіймай слова  - дії»
    Дієслово – слово діє,
    Ходить, робить, носить, сіє.
    Слово плаче і радіє,
    Усміхається і мріє,
    Вірить, любить і жаліє,
    Розвивається і квітне.
    Слово любе, слово рідне!
- назвіть дієслова, які б назвали наші дії на уроці.

Домашнє завдання