Статистика сайту

Создание сайтов

Головна Уроки Математика Математика. 1 клас. Число і цифра 8. Склад числа 8. Додавання чисел за допомогою числового променя

Математика. 1 клас. Число і цифра 8. Склад числа 8. Додавання чисел за допомогою числового променя

Мета: ознайомити учнів із числом і цифрою 8, пояснити утворення числа 8, з'ясувати, з яких менших чисел складається число 8, вправляти в лічбі на числовому відрізку.
Обладнання: картки з цифрами, лічильний матеріал, геометричний матеріал, слайди для вивчення складу числа 8.

 Хід уроку


І. Організація класу.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас до дій,
Починаємо мерщій!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань учнів.
Щоб знати, хто із казкових героїв прийде до нас, проведемо математичний диктант.
1. Запишіть число, яке при лічбі іде після числа 6;
2. Запишіть число, яке передує числу 4;
3. Запишіть сусідів числа3(спочатку попереднє, а потім наступне);
4.Запишіть число, яке стоїть між числами 5 і 7.
А тепер знайдіть числа-відповіді. Прочитайте, хто до  нас завітав.
7    3    2    4    6
Г    Н    О    М    И
Мабуть, ви знаєте казку про Білосніжку та гномів. Нагадайте, скільки цих чоловічків у казці. Якщо не знаєте, не біда. Ми їх швиденько полічимо.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Утворення числа 8. Робота з роздатковим матеріалом.
То скільки ж гномів? (7)
Викладіть стільки ж  трикутничків.
Спочатку гноми жили в лісі самі, а потім до них приєдналася Білосніжка. Викладіть таку кількість квадратиків, скільки було Білосніжок. (1)
Полічіть скільки стало героїв. (8) То як утворилося число 8? (До 7 додали 1)
Отже, щоб утворилося число 8, треба до числа 7 додати число 1. Число 8 наступне до числа 7, а 7 -  попереднє до числа 8.
2. Ознайомлення з цифрою 8.
Число 8 позначається цифрою 8. Демонстрація друкованої і писаної цифри 8, співставлення цифр.
                   У вісімки два кільця
                   Без початку, без кінця.
                   Дехто навіть і на носі
                  Цифру вісім часто носить.
                  Цифра вісім у футлярі –
                   Гномові ….  окуляри.
3. Написання цифри 8.
Окуляри на носі у Розумничка. Він пропонує уважно роздивитися цифру 8. Вчитель показує зразок написання цифри спочатку на таблиці, потім пише на дошці. Вказує на поєднання елементів, пише з учнями цифру у повітрі, а тоді учні самостійно записують у зошитах.
4. Склад числа 8. Робота з лічильним матеріалом.
Білосніжка навела порядок у будиночку гномів і вирішила почастувати їх смачненькою вечерею. Накрила святковий стіл, спекла чудовий торт і поставила 8 гарненьких тарілок. Та тут сталася несподіванка. Доки Білосніжка поралася на кухні, з тарілками почали відбуватися незвичайні дива. Хочете їх побачити? Тарілки почали міняти свій колір. Білосніжка тепер не знає, чи вистачить  тарілок усім. Давайте допоможемо.
Порахуйте рожеві тарілки. (7) А скільки блакитних? (1) Скільки всього тарілок?  Який приклад можна записати? (7+1=8) Приклади записуються у зошиті
Скільки тепер рожевих тарілок? (6) А скільки блакитних? (2) Скільки всього?Який приклад можна скласти? (6+2=8)
Таким чином складаються  і записуються приклади
5+3=8         4+4=8         3+5=8         2+6=8              1+7=8

Знаєте у чому секрет? Гном Буркутунчик вирішив замінити всі тарілки, бо хлопчики мають їсти тільки з блакитних тарілок. Ось такий він впертий! Але нічого страшного. Серед гномів є і справжній Веселун. Він пропонує вам зробити зарядку. Для цього ми намалюємо зайчика.
5. Фізкультхвилинка.
Я малюю зайчика для вас – раз .
Це у нього бачте голова – два .
Це у нього вушка догори – три .
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири .
Це очиці весело горять – п'ять .
Ротик, зубки – хай морквинку їсть – шість .
Шубка тепла хутряна на нім – сім.
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.
Ще навколо посаджу дерева – дев'ять.
І хай сонце сяє з піднебесся – десять.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота за підручником. (ст.36, впр. 1,2).
Гном Простачок ніколи не бачив підручників. Давайте покажемо йому наші книжки.
На основі поданих вправ учні ще раз з'ясовують, як утворилося число 8; якою цифрою його позначають; з яких двох менших чисел складається.
2. Порівняння чисел за допомогою геометричного матеріалу.
Вчитель показує два числа, учні викладають потрібну кількість трикутничків і порівнюють числа.
2 і 4     
7 і 8

3. Самостійна робота учнів. Розв'язання простих задач.
Послухайте, які задачі приготував для вас Чихунчик. Вам потрібно скласти приклад і записати його у зошиті.
•    На галявині гралося 4 зайчика і 4 білочки. Скільки всього звірят гралося на галявині?
•    На гілочці сиділо 8 пташечок. 2 пташечки полетіло. Скільки пташечок залишилося на гілці?
•    Гном Скромник знайшов 5 боровичків, 2 лисички і 1 маслючок. Скільки грибочків знайшов Скромник?
•    У гномика Соні було 8 цукерок. 1 він віддав Веселунчику, а потім ще 1 Розумничку. Скільки цукерок залишилося у Соні?
Перевірка розв’язання задач.
V. Підсумок уроку.
Чи сподобалися вам наші гості?
З яким числом вони нас познайомили? Якою цифрою позначають число 8?
Яке число передує числу 8? З яких менших чисел можна скласти число 8?