Статистика сайту

Создание сайтов

Головна Контрольні роботи Літературне читання Контрольна робота. Літературне читання

Контрольна робота. Літературне читання

Поточна перевірка навички читання мовчки у 2 класах здійснюється в усній формі і має діагностичний характер, у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.

Обсяг текстів у 2 класі – 170-230 слів; у 3 класі – 250-310 слів, у 4 класі – 330-390 слів.

Вимоги до формування змісту та оцінювання
комбінованої роботи в 3-4 класах

(з перевірки навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з обсягом: у 3 класі – 250-310 слів; у 4 класі – 330-390 слів. Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній

1

по 4 бали*

4 бали

2.

Завдання до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів

2

1 бал

2 бали

3.

Завдання до тексту відкритого типу з короткою відповіддю

1

2 бали**

2 бали

4.

Завдання до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами

1

2 бали**

2 бали

5.

Творче завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту: в 3 класі 2-3 – речення, в 4 класі – 4-5 речень****

1

2 бали***

2 бали

Разом

6

-

12 балів

* оцінювання навички читання мовчки здійснюється за тими ж вимогами, що і під час поточної перевірки;
** якщо завдання виконано частково, неточно – 1 балом;
***якщо у творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;
**** бали за письмову частину роботи з читання виставляють без урахування помилок за грамотність.

 

 Варіант 1

1. Текст
Г. Демченко «Калинка» (казка).

Колись давно-давно в одному селі жила привітна й ласкава дівчинка. Звали ту дівчинку Калинкою. Дуже вона любила квіти. Яких тільки квітів не росло у неї попідвіконню! Їх вона попереносила з лісу. Видно, й рослинам була до вподоби ця маленька дівчинка, бо ще жоден кущик, жодне стебельце не зів'яло. Всі люди в селі любили Калинку за її добре та щире серце.
Навесні Калинка, як завжди, пішла в ліс. Нелегко було їй сюди добиратися. Довгий курний шлях пролягав од села до лісу. А обабіч ні деревця, ні кущика. «Дай,— думає Калинка,— посаджу тут щось, нехай росте». Так і зробила. Викопала в гущавині лісу тонюсіньке стебельце і посадила край шляху. А щоб прийнялося воно, Калинка аж від своєї хати з криниці воду носила та поливала.
Звеселилося стебельце. Росло воно в гущавині, ніколи не бачило ясного сонечка і водиці не пило доволі. А тут, на привіллі, швидко розрослося у великий крислатий кущ. Іде якось шляхом подорожній. Стомився, піт витирає. Бачить — рясний кущ. Підійшов ближче. Під кущем трава зеленіє. Польові квіти привітно голівками кивають. Пташечки між віттям радісно щебечуть. Ну як ти не сядеш тут перепочити?
Усміхнувся весело подорожній і сказав:
— Спасибі тим роботящим рукам, що цей кущ посадили, і тому доброму серцю, що його викохало!
Тут увесь кущ од сну стрепенувся*.
Гіллячки напружились, листячко поширшало. Гульк — і враз укрився білим-білим цвітом.
Дивиться перехожий — що ж воно далі буде? Обсипавсь цвіт, замість нього ягоди червоні, як намистини, виблискують. І дивно — в кожній ягідці заховано зернятко, схоже на маленьке серце.
Прийшла й Калинка до свого улюбленця — і здивувалась. Звідки такі зернятка?
А кущ нахиляється до неї і шепоче:
— Це на згадку про твоє добре серце. А щоб люди тебе не забули, подаруй мені своє ім'я, Калинко.
Відтоді всі так і називають той кущ, ту рослину — калиною.
(280 слів)

*стрепенутися – сильно здригнутися всім тілом

2. Познач , на твою думку, правильну відповідь.
1) Калинку у селі любили за …
а) добре та щире слово;
б) добре та щире серце;
в) добру та щиру усмішку.
2) Калинка посадила тонесеньке стебельце …
а) край шляху;
б) край дороги;
в) край села.

3. Доповни речення словами.
Спасибі тим ……………………….. рукам, що цей кущик посадили, і тому ………………. серцю, що його викохало!

4. Познач порядок розвитку подій:
…. обсипався цвіт
…. кущик стрепенувся
…. кущик вкрився ніжним білим-білим цвітом
…. гіллячки напружились
…. листячко поширшало
…. ягоди червоні виблискують

5. Запиши відповідь на питання (2-3 речення).
Чим вразила тебе дівчинка Калинка?
………………………………………………………………………………………

Варіант 2
1.Текст
В. Сухомлинський «Добре слово»

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників*, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
( 270 слів )

*стільники - лист, утворений чашечками з вос¬ку, який бджоли й оси роблять для зберігання меду.

2. Познач , на твою думку, правильну відповідь.
1) Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона…
а) пішла до школи;
б) тяжко захворіла;
в) добре читала.
2) Чого не вистачало дівчинці Олі…
а) доброго слова;
б) свіжого повітря;
в) медових стільників.

3. Доповни речення словами.
Така величезна сила______________ була в цьому _____________слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

4. З’єднай лініями початок і кінець прислів’я.
Від теплого слова * * краще карбованця.
За слово і честь, * * вилетить - не піймаєш.
Ласкаве слово * * і лід розмерзає.
Слово - не горобець, * * хоч голову з плеч.
Удар забувається, * * а глибше ранить.
Слово - не стріла, * * а слово пам'ятається.

5. Запиши відповідь на питання (2-3 речення).
Чи може добре і ласкаве слово допомогти людині в житті?
______________________________________________________________