Головна Дистанційне навчання Я досліджую світ 2 клас 14.04.2020

Я досліджую світ 2 клас 14.04.2020

Тема. «Хто потребує особистого простору»

1. Запрошую всіх учнів і батьків 2 -Б класу до свого особистого простору.
Що ж таке особистий простір? Про це ми будемо сьогодні дізнаватись.
 

2. Дізнаємось, що ж таке особистий простір.
Підручник стр. 84 – 85 прочитати, звернути увагу на словничок.
 

3. Перегляньте відео. Воно допоможе вам зрозуміти як поводити себе в особистому просторі.
 


 

4. Міні – проект «Коло спілкування»
Попрацюйте з батьками. Створіть візуальну інструкцію (накресліть кольорові кола і розкажіть дитині про його спілкування і стосунки) . Називається вона «кола спілкування, кола стосунків» — і може допомогти запобігти сексуальному домаганню, фізичному, психологічному насильству просто тому, що дитина зрозуміє, що відбувається щось неправильне.

rainbow

Я, мій особистий простір
Отже, фіолетове перше і найголовніше коло — це ми самі. Наше тіло належить тільки нам, і тільки ми самі можемо вирішувати, хто може перебувати близько до нас, торкатися. І ніхто не повинен робити це без дозволу. Якщо хто-небудь з будь-якого оточення заподіює нам дискомфорт (не важливо — дідусь посадив на коліна або мамина подруга вимагає «поцілувати тітку в щічку»), ми не повинні соромитися сказати про це — і сказати «ні», «стоп».
 

Сім'я
Це коло нашої сім'ї і тих, кого ми любимо. Повага, довіра і любов — ось за цими ознаками ми визначаємо, хто відноситься до цього кола, хто найбільш близький нам. Але потрібно пам'ятати, що навіть з тими, кого ми любимо, ми не повинні нехтувати своїм особистим простором і також самі повинні поважати простір наших близьких.
 

Друзі
Це — оточення. Коло наших друзів і тих, з ким нам подобається спілкуватися. Дружба дуже важлива і включає в себе багато речей. Наприклад, спільні ігри, розмови, веселощі та іноді дружні обійми. Дружба завжди ґрунтується на довірі, повазі. І такі прояви, як обійми, повинні бути засновані на взаємній згоді. Важливо розуміти, що не всі діти в класі можуть вести себе як твої друзі. І батькам слід обговорити з дітьми — за якими критеріями ми визначаємо друзів і, в свою чергу, як ми самі повинні себе з ними вести.
 

Знайомі
Коло знайомих, тобто ті, кому ми махаємо рукою при зустрічі, з ким знайомі поверхово і не дуже близько). Це можуть бути діти в шкільному автобусі, у дворі, спортивній команді, це можуть бути друзі батьків. Обговоріть з дитиною соціальні норми, різні типи знайомих і також правила безпеки. Різницю між близькими і просто знайомими людьми. Дистанція у відносинах, яку і вони і ми повинні поважати.
 

Професійна допомога
Ці люди можуть допомогти нам, коли нам це необхідно, але вони не наші друзі. Це вчителі, вихователі, поліцейські, пожежники, медсестри та лікарі. Обговоріть з дитиною, в яких ситуаціях, у кого шукати допомоги. Необхідно підкреслити, що у цих людей є розпізнавальні знаки, уніформа, посвідчення і що вони допомагають в разі небезпеки.
 

Незнайомці
Ми не знаємо цих людей (навіть якщо вони кажуть, що знають нас, — це не важливо.) Не всі чужі люди погані, але оскільки ми незнайомі, то не знаємо, погана людина перед нами чи хороша. Ми не довіряємо незнайомцям. Ми не розмовляємо з ними, нічого не розповідаємо про себе чи близьких. Не відповідаємо на запитання. Ніколи, ніколи не йдемо нікуди з ними і не сідаємо в машину. Ми не беремо цукерки, не йдемо «шукати песика» і не допомагаємо знайти вулицю, тому що дорослі ніколи не повинні просити допомоги у тих, хто молодші і слабші за них.
 

5. Висновок.
Батьки з дітьми розфарбуйте ці кола, проговоріь різні ситуації, дайте вгадати, як правильно вчинити в кожному з випадків. І сто разів кажіть: якщо тобі некомфортно, ти повинен сказати «СТОП», «НІ». Якщо хтось веде себе неправильно, на твою думку, ти повинен розповісти іншим дорослим — батькам, вчителям. Ніхто не може торкатися до тебе, без твоєї згоди. (Ти теж не маєш права втручатися в чужий особистий простір без дозволу). І якщо тебе не зрозуміли з першого разу, ти повинен повторювати і повторювати, поки тебе не почують, поки тебе не зрозуміють і не допоможуть. Ти не повинен шукати рішення самостійно, ти не повинен приховувати, ти не повинен соромитися. Не бійся говорити. Не бійся питати.